Hi everyone!! a little bit of our week to share....
LENGUAJE
Trabajó con el rectángulo y el triángulo para formar esto... -- She worked with Triangle and Rectangle to build this....Cajas gramaticáles Adjetivo 2 (Adjetivo lógico) -- Grammar Boxes, Adj, 2, (Logical Adjetive)
MATEMÁTICAS
Con las cadenas cortas trabajó conteo salteado, usando esta forma de Montessori Print Shop. -- With short chains worked on skip counting using this form of Montessori Print Shop.
Sumas sencillas con las cuentas en colores -- Simple Addition with color beads.
Que me falta para completar 5?? Digito Ausente, es toda una labor investigativa!!lol (eso le emociona!!lol) -- What do I need to complete 5?? Absent digit is an entire investigative work! Lol (that is excited! Lol)
Este material TAN bello, de mi amiga Jeanette!! nos sirvió para repasar y aprender cositas de fracciones!! -- This beautiful material from my friend Jeanette! allowed us to review and learn things from fractions!
Repasó las familias.... -- Review families
Equivalencias.... (disculpen la foto de lado!!) -- Equivalences .... (sorry for the sideways picture!)
Y comenzamos a sumar fracciones simples..., no se si fue el material, pues es en mi opinión, bien visual, mucho mas que los circulos, pero lo entendió del saque!! ni tuve que explicar!! -- And we started to add simple fractions ... do not know if it was the material, it is in my opinion, very visual, much more than the circles, but she basically do it alone! and I didn{t explain anything!
Le presenté el tablero de memorización 1 de multiplicación. Para que no se aburra con las mismas cosas, un dia hacemos suma y división, otro resta y multiplicación, tratando siempre de variar o rotar los materiales.
I presented the #1 multiplication memorization board. So she didn´t get bored with the same things, one day we make additon and division, subtraction and multiplication another, always trying to change or rotate the materials and works.
BOTANICA
La función de la Hoja!! como las hojas ¨trabajan¨ para procesar el alimento y llevarlo a la planta!! esta lección fue espectacular!!, estos carteles impresionistas son un exito!! -- The function of the Leaf ¨ "How do plants eat? Have you ever thought about it?" "Each leaf contains water. Each drop of water consists of two
particles of hydrogen and one particle of orxygen. With the help of the sun, the green color in the leaf separate the two hydrogen particles from the oxygen particle."
"The hydrogen is then taken and mixed with another gas called carbon dioxide. These two are made into plant food. The oxygen is not used and is thrown off as waste."
"In this way the leaf makes food for the entire plant." ¨working to process the food and take it to the ground! This lesson was spectacular!, these Impressionists posters was a Hit!!!
Aparte de la discusión de la funcion de la hoja, también hicimos experimentos!! -- Besides the chat, we make an expriment!!
Aquí sumergimos la hoja en un envase con agua y observamos, como la hoja tiene oxígeno"!! aquí pueden ver como se formaron burbujitas de oxigeno en la lámina (la parte ancha de la hoja). -- Put the leaf on a clear bowl with water... After a while, the air bubbles will start comimg up. When they see the bubbles coming out, it gives a really good impression of the oxygen given off!!
También trabajó con los biomas... -- She also works with Biomes
Hizo el librito de las partes de la hoja con sus definiciones!! Le muestro el resultado final en la próxima!!
And made the Leaf parts Book!! I will show in the next post!!
SENSORIAL
Trabajó con el cuadro de Phytagoras, y luego que terminó me preguntó que si eso siempre sería así, Para que lo armamos? Se va a quedar vacio?.... le dije vamos a recogerlo y dejamos hasta el amarillo.... -- Worked with Phytagoras Square, and then ended asked me if it would always be so, for it put together? It's going to be empty? .... I said we're going to pick up all the pices and left the first 4 colors...
Que tu crees que simbolizan los colores?, los números!! muy bien, cuanto es 1 una vez? 1, y colocó la cuenta roja, cuanto es 2 1 vez? 2 y las colocó, 2, 2 veces? 4.... Oye esto es como el conteo salteado!! voy a buscar las cadenas cortas!!! ok!!!... y lo dejamos en el cuatro.... De sensorial, llegamos otra vez a Matemáticas!! Que bien!!! -- What you think the colors symbolize?, Numbers! well, how much is 1 once? 1, and set the red bead, How much its 2 one time is? 2! And placed 2, 2, 2 times? 4 .... eeey this is like skip counting!! I will look for the short chains! ok! ... and left it in the fourth .... From Sensory to Mathematics, Isn{t good??? How thoughtful!
GEOGRAFIA
Trabajó con los mandatos de geografiía con el globo... -- She worked with Geography commands with the Globe.
Luego con las banderas del mundo!!, Este material NO es Montessori, y esta MAL!!, pueden ver la posición de los contientes??, yo le explique y ella rapidisimo me dijo que Africa no va ahí!!lol -- Then with the flags of the world!, This material is NOT Montessori, and IT IS WRONG!!, Can see the position of the container has??, I explained her and she told me that Africa it´s in the wrong place!! Lol
Esto es parte de nuestra semana!! Gracias x visitarnos, por sus comentarios y Feliz Enseñanza Montessori!! -- This was a peek of our week!! Thanks for visit us, for your sweets comments, and Happy Montessori Teaching!!
Enlazo esta publicación en Living Montessori Now, Montessori Monday!! -- Im linking this post to Montessori Monday at Living Montessori Now!!