jueves, 5 de abril de 2012

Tablilla de Lenguaje // Language Shelve

DSC03693

He estado trabajando con el área de Lenguaje, pues en mi álbum de Casa de Niños…ya no queda mucho por hacer….sólo me resta analisis de la oración de forma sencilla…pero tengo mis reservas, pues me luce más como para Taller I (6-9). … Así que tomando mi clase de Lenguaje Taller 1, he comenzado a trabajar el área.  Así más o menos los trabajos…. De izq. a der. tengo dos canastas marrones con el set 1 de Nombre y Artículo..es un pareo de nombre y articulo, pueden ser general, masculino y femenino o plural y singular, es cuestión de parear el artículo correcto o que se escuche correcto de acuerdo a su nombre….(como si fuera un artículo lógico). de frente a ese, tengo una canastita más clara… es un trabajo de rimas, que hizo mi amiga-maestra Jeanette!!, lo pueden bajar aqui.  A su lado, esta la caja de los Simbolos gramaticales hechos en casa.  Sobre ella, tengo un organizador de escritorio de Wal’Mart, creo que costo $2 o algo asi, esa será nuestra caja gramatical, que iremos usando segun trabajemos los simbolos detenidamente, en las escuelas Montessori donde hay muchos niños, suelen tener varias en los colores correspondientes a los símbolos, aquí en casa con mi princesa grande…entiendo que con una es suficiente…, por lo pronto, esta contiene tiras blancas para crear oraciones, y tiras cortas para articulo, nombre, adjetivo y verbo.  Recordemos que ya previamente, los simbolos gramaticales, le fueron presentados a nivel de Casa de Niño… ahora lo haré como Taller 1.  A su lado esta la caja de gavetas, donde están almacenados todas tarjetas, consegui estos lindos tickets aqui.  Sobre las gavetas, los simbolos gramaticales, temporeros, me los están haciendo en madera!!! YEA!! .   A su lado, unas cajas de Anisa, para trabajar, Antónimos, Sinonimos, Homófonos, Prefijos y Sufijos…están fabulosas!!! Y frente a ellas una cajita en madera con la nomenclatura de los Simbolos Gramaticales. --

I've been working with the Language area, because in my album, there{s not much to do .... I only have the scentence analysis in a very simple way ... but I have my concerns about it, because for me  it looks more like (6-9). So ... taking my Language class (6'-9).  I started working the area. So much the work .... From left.to right. I have two brown baskets with the set 1 of Article and noun .. she have to match the noun with the correct article, it can be general, masculine and feminine or plural and singular, .... (like a logical article). Front of those, there´s a clear basket ... is a work of rhymes, which made my friend, teacher Jeanette!, you can download ithere. Beside is the box of homemade grammatical symbols. On it, I have a desktop organizer from Wal'Mart, I think it cost $ 2 or something, that will be our grammar box, which we will work according to the symbols that she is working with.  In Montessori schools are the grammar boxes in the colors corresponding to the symbols, here at home with my big princess ... I understand that one is enough ...for now, it contains white strips to create sentences and short strips for article,noun, adjective and verb. Please, remember that previously, the grammatical symbols, were presented at the level of House Child ... now I will do as (6'-9). Beside this box drawers, where all cards are stored, I got these cute tickets here. Over the drawers, the grammatical symbols, those are temporary, my father-in-law its working with them on wood! YEA!  Next to the drawers, a few boxes of Anisa, to work… antonyms, synonyms, homophones,prefixes and suffixes ... are fabulous!  And at the end a box of wood with the nomenclature of grammar symbols.

 

DSC03694

On the second shelve, there are two movable alphabets  each on one color, to work with the word study… like… compound words, homophones, prefixes, suffixes, …. and so… and four new English works!! … On the bottom, it{s the farm basket and the

En la segunda estantería, hay dos alfabetos móviles cada uno en un color, para trabajar con el estudio de la palabra ... como ... palabras compuestas, homófonos, prefijos, sufijos, .... y así ... y cuatro obras nuevas en inglés! ... En el fondo, {s de la canasta agrícola y las inserciones de metal.metal insets.

Si quieren ver otras fabulosas ideas de como trabajar gramatica, Jeanette, les explica en español en Montessori en el Hogar.  Cherine, Making Montessori Ours, solo les doy un link, tienen que seguir buscando, pues hay cosas maravillosas!! y MBT, en What DID we do all day?, hay una serie de gramatica, super interesante.  Con los albumes, y un poquito de aqui y un poco de alla, seguramente haremos cosas maravillosas!!!

If you want to read another AWSOME ideas to work and organize grammar, please visit this great teachers!!!  in Spanish, Jeanette at Montessori en el Hogar,  In English, Cherine, at  Making Montessori Ours,  and MBT, at What DID we do all day'?  I just gave you a link, if you search you will find, amazing ideas and great info to make grammar the favorite subject on you school!!! 

Gracias x visitarnos, por sus lindos comentarios y Feliz Enseñanza Montessori!!!  Thanks for visit us, for your kinds and sweet comments and Happy Montessori Teaching!!!

3 comentarios:

Unknown dijo...

Love this set up! I am currently revamping our language shelvs, this post really helped me a lot. I especially like your grammar symbols. Thank you for sharing.

Deb Chitwood dijo...

What a beautiful job of setting up your language area, Karen! I featured your blog and the top photo from this post in my Montessori Elementary Homeschool Inspiration and Ideas post at http://livingmontessorinow.com/2012/04/12/montessori-elementary-homeschool-inspiration-and-ideas/

Cherine Muirhead dijo...

Thank you for sharing your language shelf/area it is so organized and wonderful!! You are so kind to mention us in your links!! Thank you)